tisdag 15 juli 2014

Ett tapper försök till ett nytt inlägg..

Man blir ju lätt frustrerad ibland.. I måndags kväll satt jag och skrev om dagens eskapader. Efter två timmars skrivande och sömniga ögon råkade jag backa i menyn och allt jag skrivit försvann :( illa som det var så hade jag inte sparat nått sedan tidigare.. Det fick bli sängen med ett sårat samvete.
Morgonen där på tog jag nya tag för att tillfredställa mina läsare :) satte mig ner för att skriva om allt till en berättelse om gårdagen. När jag spenderat lite mer än två timmar på att skriva så var det dags att publicera. Tro mig eller ej men f*n vad det ska strula när man bara vill bli klar.. Appen jag skriver i hängde sig och startade om och allt jag skrivit var borta igen :( självklart så glömde jag spara igen..

Så nu börjar jag skriva igen om måndagen ;)

Morgonen var lugn och frukosten var god och välbehövlig. Herrarna i sällskapet (Peter, Eric och Thomas) skulle åka in till den närliggande staden Keszthely för att beställa en trofé till deras interna golf turnering. Trofén skulle kosta 4000 huf, en billig penning tyckte herrarna som även köpte en liten pokal till torsdagens golfrunda. Väl färdig med affärerna var det nu dags att återvända hem till campingen.

På campingen möttes de upp av damerna (och barnen) i sällskapet för att diskutera vad dagens aktiviteter skulle bli. En dagsutflykt till nordöstra delen av Balatonsjön fick det bli.

Med deras trogne vän, den vägvisande elektroniklåda (gps), skulle de ju hitta rätt. Men gps:en ville se sig om och ledde sällskapet in på små krokiga vägar genom Ungerns landsbygd och små byar. Mycket fick de se på denna avstickare, stora fält med solrosor och vingårdar, en ridande caravan med häst och vagn och minst en kyrka i varje by.

Deras första delmål tog dem till Royal Balaton Golf and Yacht Club. Här skulle herrarna boka tid för torsdagens golfrunda. En mycket fin golfbana verkar det vara.

Andra delmålet för dagen var ett köpcentrum i staden Veszprém i nordöstra delen av Balatonsjön. Här spenderades många timmar i affärer och en stund för mat var välbehövligt för att klara av dagen.

När alla var nöjda var det dags att åka vidare till nästa delmål, detta blev en blandning av planering och impulsivitet. Vårat tredje delmål blev ett zoo inte långt från staden Veszprém. 
Väl framme vid zoot var klockan så mycket att det skulle bli stressigt att ta sig runt så det blev bestämt att skjuta fram vistelsen. 

Delmål fyra skulle bli någon sorts linbana men detta ställe var omöjligt att hitta så resan begav sig tillbaka till campingen.

Väl hemma på campingen var det dags för mat... Mätta och belåtna efter maten var det tid för efterrätt så iväg gick sällskapet till närmsta glassaffär. Här fanns det många olika sorters kulglass, bland annat en blå glass med namnet smurf som smakade mycket gott.

Nej nu är tiden inne för lite bilder :)

Frukosten är viktig om man ska orka med dagens alla händelser.

Många kyrkor såg vi under dagen, denna fotades i Keszthely.

Många tråkiga/vackra byar åkte vi igenom. Dåliga vägar var det på de flesta ställen.

Många vidsträckta fält av solrosor och vinrankor fick vi se utmed vägarna.

Många timmar i affärerna tar på krafterna.  Thomas verkar trött av allt spring eller är det tonåringarnas tjat som tagit hans energi?!

Även en borg fick vi se på avstånd när vi körde genom landsbygden.

Efter en glass på kvällen var jag tvungen att töma blåsan. Nog för att det går fotboll på tv men... F*n va det var kul att pi**a in bollen i mål ;)

Tack för denna gången.. På återseende.

3 kommentarer:

  1. Tredje gången gillt! Bra jobbat med att skriva klart ändå. Vilka fina solrosfält ni såg :-) Puss!

    SvaraRadera
  2. Skam den som ger sig! Roligt och bra skrivet, vi fick oss glada skratt :)
    Du ser ut att ha det bra även om vädret ser ut att vara molningt, men kanske varmt ändå.
    Kram

    SvaraRadera
  3. haha, man kanske skulle köpa sig en sån där "ståmojäng" för tjejer och börja använda herrarnas underhållande pissoarer. Ha fortsatt kul och nästa gång skriver du i lilla textprogrammet och så klipp och klistrar du när du är klar!! Bra tips är guld värda :)

    SvaraRadera