söndag 13 juli 2014

Lite utflykt och en hel del åska och regn..

Då var det dax igen, att skriva lite om denna dag.

Dagen började rättså lugnt med sol och värme som det ska vara :-) Vi ( Peter, Eric och Anna) tog oss en tripp med bil till en marknad som låg ca 4mil från campingen. Marknaden hade en blandning av nya och gamla prylar (antikt), mat och dryck, smycken och lite av varje.. Inte nog med det så verkade det finnas en och annan svensk där ;-) både Skåningar och Stockholmare.

Efter en halvtimme fick vi höra att polisen åkte runt och fotade alla bilar som stod felparkerade så vi bestämde oss för att vi var nöjda med marknaden och åkte innan vi fick böter.

Tidigare under dagen hade vi även fått lite problem med bilen då en lampa med meddelande talade om att bilen gick med "begränsad prestanda".. Detta gjorde Eric lite nervös och irriterad och kände att sådant inte ska hända på semestern.
Vi får se om det ordnar sig imorgon eller om vi måste lämna in bilen på felsökning för att hitta felet.

Nej nu var det tid för sol och bad. Klockan var närmare 14:00 ner vi kom ner till stranden som bara var 5 minuters gångavstånd från campingen.. Vi möttes upp med familjen Insulander som varit på stranden hela dagen.. Det blev några dopp och lite solning innan himlen kände för att skifta om till regn och åska. En ynka timme fick vi vara där innan vi bestämde att gå tillbaka till campingen.

Och sen var det dax för mat.. Eftersom vädergudarna inte vill ge med sig så bestämde vi att äta ute. Vi gick till "pelikan", en närliggande restaurang med väldigt god mat. Det blev en häftig nota, troligen den "dyraste", på 2870... Huf som motsvarar 86kr :-)

Och nu några bilder.

Frukosten smakade gott denna soliga morgon.

Här har ni tälten :-) Eric och Annas är det blå och mitt är det gröna :p

Några bilder från marknaden.. Marmelad eller vad det kan vara.

Frukt och grönt..

En antik järnväg i miniatyr. :-)

Mattor och annat tyg.

"Antikt" krimskrams

Eric grejar med bilen. Tråkigt att det ska strula på semestern.

Nu jädrans ska vi sola och bada ;-)

Tråkigt nog blev det bara en timme på stranden innan himlen kände för att lätta på trycket.. Regn regn regn, hela eftermiddagen var det dåligt väder med åska, blixt och regn.

Här var det långbord :-) vi blev 14 pers till maten.

Tack och hej leverpastej ;-)