lördag 12 juli 2014

Nytt år, nya äventyr. Ungern med vänner.

Hej alla trevliga och nyfikna läsare! Nu är det dax för nya äventyr, denna gången åker jag ( Peter) med vänner till Ungern i 3 hela veckor med sol, bad och värme. 

Vi (Peter, Eric, Anna och Rebecca) gav oss av från Borås under fredagen kl 12 och bilade ner mot Ungern via Trelleborg (färja till->), Sassnitz Tyskland, Tjeckien, Österrike, Ungern. Vi möttes av vidsträckta armar från Erics syster med stora familjen när vi anlände till campingen i Gyenesdiás. Resan tog oss totalt 24 timmar med 17 timmar effektiv körning.

Här nere har jag hört att det är billigt och nu har jag fått det bevisat.. Vi var på Tesco (typ ICA Maxi) och handlade. Jag köpte en Captain Morgan, ett flak öl, en melon, juice, yoghurt och korv :), lite udda inköpslista men listan var delad med andra. Priset för min del blev ca 9500...... Huf.. Och detta räknar vi om i svenska kr och får ca 285kr. Mer specifikt, rom för ca 115kr och öl för 105kr. 

Nu på kvällen innan skymning blev det ett dopp i poolen, ingen tempererad men soluppvärmd räckte ;). Nu i skrivande stund sitter jag och spelar sjuan med familjen Insulander.

Och nu lite bilder..

Packning för resan..

Vi fick bra väder resan mellan Trelleborg och Sassnitz. Inget kort på mig men jag var mest avklädd :p

Trots att jag sov mycket av resan så fick jag några kort på omgivningen, endel kort blev i alla fall okej genom rutan.

Tydligen känner Påven Dalai Lama ;)

Lite annorlunda statyer utmed vägen :p

Inte nog med vanlig trafik, här kan man stöta på traktorer och häst med vagn också på vägen.

Väl framme på campingen, när man hälsat på alla, var det dax att slå upp tälten. Detta är mitt tält påväg att resas.. Missade att ta kort på när båda tälten var resta, en fröjd för ögat då mitt tält är typ 1/10 av Eric och Annas tält :D.

Nej nu får det vara nog för denna gången.
På återseende! Får se när nästa inlägg blir. 

Puss på er! <3

3 kommentarer:

  1. Väldigt bra skrivet! Saknar dig... <3

    SvaraRadera
  2. Roligt att du bloggar om resan Peter. Kul bilder på statyerna :)

    SvaraRadera
  3. Bra ide att blogga brorsan :) Hoppas det blir spännande och roligt. Fina statyer på bilderna!

    SvaraRadera