söndag 27 juli 2014

Mot Polen...

Gårdagens händelser var få, några besök in till Keszthelys shopping center blev det för att handla kläder en sista gång och lite mat inför idag. Allt detta för att vi plötsligt bestämde oss att åka vidare lite tidigare än tänkt, avresan blev nu söndag istället för tisdag. Det blev även utgång på kvällen för att äta en sista gång i Ungern, smaskens ;-).

Anledningen till vår tidigare avfärd från Ungern var så att vi skulle få mer tid i Polen och Krakow där vi nu ska stanna till torsdag. Våra två första nätter blir hos en kompis till Eric som bor och jobbar här. Sen blir det hotell de sista två nätterna.

Vår resa norr gav oss några fina intryck av länderna vi körde genom.
Vackra landskap på sina ställen men det var nog för lite att se för jag somnade. Det blev ett stopp för mat i Tjeckien, jag säger bara IKEA och köttbullar.

Väl framme i Krakow var det skönt att äntligen få sträcka på benen. Efter att ha installerat sig och hälsat på alla inneboenden ( de är fyra arbetskamrater som delar på en lägenhet) så tog vi oss en promenad in till köpcentret Krakowski eller vad det hette, för en kall öl och handla lite mat.

När kvällen nu närmat sig lagade vi tacos och tog oss några pilsner och grogg sen blev det sängen.


Gårdagens måltid på kvällen, sista måltiden i Ungern.

En sista bild på det stora tältet, detta fick stanna kvar i Ungern, på morgonen revs det och slängdes.

Vid en mack såg vi denna husvagn, en bjässe i min smak ;-)

Så det är här som pilsnern jag druckit under semestern kommer ifrån.

Stopp för mat i Tjeckien, på tallriken, köttbullar såklart.

Vi fick höra att det skulle vara dåliga vägar i Polen men det märkte inte vi.. Inte förens vi kom till Krakow, då var vägarna dåliga.

Ja nu var man framme och madrassen pumpad, då är det väl dags att säga godnatt ;-)

Tack igen för visat intresse, på återseende. Puss

3 kommentarer:

  1. Roligt att ha fått följa er resa och upplevelser i Ungern, Synd på tältet. Nu längtar vi efter dig Peter, ha en bra tid resten av resan.
    Kram mamma

    SvaraRadera
  2. I Polen har vi fått de godaste maten på restaurangen New Orleans. En mycket utsökt mat serveras på så sätt att allt passar ihop. Så gott har jag inte ätit på något annat ställe. neworleans.pl/en/?nkpage=2

    SvaraRadera

  3. För någon tid sedan fick jag vänta länge i Warszawa under min resa. Jag hade mycket tid på mig så jag gick på New Orleans Gentlemen's Club&Restaurant och beställde en drink. Där fanns ett stort utbud av ovanliga och goda alkoholdrycker. Vid detta tillfälle åt jag gott också. neworleans.pl/en/?nkpage=2

    SvaraRadera